Forretningsforhold
E-butikken www.takoy.no er en nettbutikk uten butikk – så det er ikke mulig å komme og se varene på forhånd eller å kjøpe dem personlig.
Definisjoner
"Kjøper" betyr en person som bestiller varer gjennom e-butikken www.takoy.no
"Bestilling" betyr å fylle ut et elektronisk skjema som inneholder data om kjøper, en liste over de bestilte varene, leverings- og betalingsmåte og det totale beløpet som kjøperen skal betale for varene.
"Produkter" betyr alle produkter som vises på nettsiden www.takoy.no
Rekkefølge og inngåelse av kontrakt
Alle bestillinger som legges inn gjennom nettbutikken www.takoy.no er bindende for begge avtaleparter. Ved å sende bestillingen bekrefter kjøper at han har satt seg inn i disse kjøps- og reklamasjonsbetingelsene.
Betingelsen for gyldigheten av en elektronisk bestilling er sann og fullstendig utfylling av alle data og krav som kreves av systemet under registrering eller ved bestilling.
Kjøpskontrakten mellom selger og kjøper opprettes ved at kjøperen sender bestillingen og aksepterer den av selgeren.
Leveringsvilkår
Selger forplikter seg
- levere til kjøper type og mengde av de bestilte varene til kjøpesummen og under betalingsbetingelser som gjelder den dagen bestillingen sendes
- levere varene til kjøperen forsvarlig pakket slik at de ikke blir skadet under transporten
Selger er ikke ansvarlig for
- forsinket levering av varer forårsaket av transportselskapet.
- forsinket levering av varer forårsaket av feil oppgitt adresse til mottaker
- for skade på forsendelsen forårsaket av transportselskapet
- mulig manglende levering av varer som skjedde på grunn av feil fra produsenten (leverandøren) som følge av enhver begrensning eller kansellering av distribusjonsrettigheter eller andre uforutsigbare hindringer
Kjøperen forplikter seg
- overta de bestilte varene, sjekk at emballasjen er intakt
- betale prisen for varene i sin helhet og i henhold til betalingsbetingelsene gjeldende den dagen bestillingen sendes, ved overføring på forhånd eller på leveringsdagen ved henting i oppkrav.
I tilfelle kjøper ikke overtar varen (på grunnlag av bestillingen), forbeholder selger seg retten til å kreve erstatning for skaden som oppstår. I tilfelle kunden ikke tar imot varen ved første levering, og ber om omlevering av varen, plikter han å betale kostnadene ved den første samt omlevering av varene.
Selger har rett til, avhengig av handlens art (antall, pris, transportkostnader, avstand etc.) å be kjøper autorisere bestillingen på en pålitelig måte, f.eks. på telefon eller skriftlig. I tilfelle av avslag på autorisasjon fra kjøperen, anser operatøren bestillingen for å være ugyldig.
Leveringstider
Leveranser av de bestilte varene gjøres så snart som mulig, avhengig av tilgjengeligheten av produkter og selgerens operasjonelle evner. Som regel behandler vi bestillinger på varer på lager innen 1 virkedag, kureren vil levere forsendelsen til deg innen 5-7 virkedager etter utsendelse fra oss. Ved endring av leveringsdatoer vil informasjonen bli gitt på nettsiden. Hvis en annen leveringstid er angitt for et bestemt produkt, vil vi informere deg om forsendelsen av varene. Når du betaler til kontoen, vil bestillingen bare bli akseptert etter å ha mottatt betalingen til vår konto.
Priser på varer
Alle priser oppført på nettsiden er endelige. Prisen på varene inkluderer ikke porto, vi tar ikke betalt for emballasje.
Salgsbeviset er fakturaen, som sendes til e-postadressen og fungerer som leverings- og garantibevis.
Bestilling kansellering
Kjøper har rett til å kansellere bestillingen uten å oppgi grunn innen 2 timer etter at den er sendt. (Etter 2 timer vil operatøren begynne å behandle bestillingen). Send oss kanselleringen av bestillingen til vår e-post info@takoy.no, vi vil umiddelbart sende deg en bekreftelse på kanselleringen av bestillingen.
Retur av varer - heving fra kontrakten
Vaskede, klippede eller på annen måte bearbeidede stoffer kan ikke returneres innen 14 dager uten oppgivelse av grunn.
Varene må sendes til adressen til selskapets hovedkontor (www.takoy.no, GOTANA,s.r.o., Duklianska 1379/19, 085 01 Bardejov, Slovakia) i originalemballasjen, komplett, ubrukt og uskadet.
Stoffer som sendes på rull, må returneres på samme måte ved tilbakekallelse for å unngå skader. Ellers forbeholder vi oss retten til kun å refundere en proporsjonal del av beløpet dersom stoffet blir verdiforringet.
Forbrukeren kan ikke trekke seg fra avtalen der varene og tjenestene er nevnt i punkt 6 §7 i lov 102/2014 om forbrukerbeskyttelse.
Fraktkostnader for retur av varer betales av kunden. Vi aksepterer ikke varer som er sendt mot etterkrav. Prisen for varene, sammen med prisen på de laveste fraktkostnadene, som er angitt på siden (dette gjelder ikke dersom kunden hadde fri frakt), sendes til kunden uten opphold etter kontroll av de returnerte varene, pr. postordre eller på konto, senest innen 14 dager.
Muligheten for å returnere varer gjelder kun for forbrukere, det vil si fysiske personer som ikke bruker varene som en del av sin næringsvirksomhet.
Muligheten for å returnere varer gjelder bare for forbrukere, det vil si fysiske personer som ikke bruker varene i sin virksomhet.
Returpolitikk
Vi anbefaler kjøper å sjekke forsendelsen for skader på stedet før du mottar og betaler for forsendelsen fra budet. Ved omfattende skader (revet emballasje, deformasjoner og andre omfattende skader) er det nødvendig å skrive et notat om skaden med kureren, ellers vil forsendelsen ikke bli akseptert.
Ved reklamasjon vil kjøper sende de påkrevde varene til adressen til selskapets hovedkontor. Pakken skal være forsvarlig pakket og skal inneholde: de påberopte varene inkludert tilbehør, en kopi av fakturaen, en beskrivelse av mangelen og kjøpers kontaktinformasjon - returadresse, telefonnummer, e-post. Send varene enten som pakke eller som brev. Ved sending av varer ved oppkrav, aksepteres ikke denne forsendelsen. De påkrevde varene skal leveres ren og mekanisk uskadd.
Garantien dekker ikke skader forårsaket av:
- naturlig eller overdreven mekanisk slitasje
- forurensning av varer eller deler av dem
- bruk av varene under forhold som ikke samsvarer med temperatur, støv, fuktighet, kjemiske og mekaniske effekter av miljøet der varene normalt brukes
- ytre påvirkninger, f.eks. på grunn av været
- tukling med varene av en uautorisert person (uprofesjonelle reparasjoner eller modifikasjoner)
- mekanisk skade - revet, kuttet, termisk skadet gods, gods skadet ved uforsiktig uforholdsmessig fysisk håndtering, forsettlig riping av produktlag, etc.
- Garantien gjelder heller ikke skader forårsaket av naturhendelser, naturkatastrofer, voldelige skader, værforhold eller drift under ekstreme og uvanlige forhold.
Ved uautorisert reklamasjon vil varene bli returnert til kjøper med en passende uttalelse.
Selger behandler vareklagen uten unødig opphold, men senest 30 dager fra datoen for reklamasjonen til kjøper. Ved å sende inn en gyldig klage, forlenges garantiperioden med varigheten av klagen. Hvis kravet ble løst innen den lovbestemte garantiperioden ved å erstatte varen med en ny, vil garantiperioden begynne å løpe igjen fra den datoen kravet ble løst.
Selger vil varsle kjøper om håndteringen av reklamasjonen enten via telefon, SMS eller e-post og sender varene til kjøpers adresse for egen regning.